Hallo vriendelijke lezers, en welkom bij de SwitchArcade Round-Up voor 3 januari 2023. In het artikel van vandaag hebben we een volledige recensie van de fantastische RPG Geketende echo’s. Daarna komen we bij de nieuwe releases van de dag, en hoewel ze een beetje beter zijn dan de batch van gisteren, zijn ze nog steeds niet bepaald de all-stars van de eShop. Eindelijk hebben we de gebruikelijke lijsten met nieuwe en aflopende verkopen voor vandaag. Laten we er naar toe gaan!

Recensies en miniweergaven

Geketende echo’s ($ 24,99)

Ik raakte vorige maand een beetje begraven in RPG’s, wat leidde tot putten Geketende echo’s op een laag pitje. Ik bedoel, dat was het Draken zoektocht en Laatste fantasie. Na het spelen Geketende echo’s helemaal tot het einde besefte ik mijn dwaasheid. Ik moest er even op sudderen, maar ik ben eindelijk klaar om deze recensie te schrijven. Geketende echo’s is ongelooflijk. Absoluut ongelofelijk. Ik heb veel indie-RPG’s gespeeld die een eerbetoon zijn aan het 16-bits tijdperk. Sommige heel goed. Sommige niet zo goed. Maar zelfs met de goede heeft de overgrote meerderheid zin in eerbetoon.

Geketende echo’s voelt niet alsof het een eerbetoon is. Natuurlijk, het houdt duidelijk van die klassieke spellen. Maar daarin verliest het zich nooit. Hij steekt nooit zijn elleboog in je zij, en als hij naar de camera knipoogt, doet hij dat namens zichzelf. Ik zal niet zo ver gaan om te zeggen dat dit spel vroeger gemaakt had kunnen worden, maar ik denk toch niet dat het dat soort dingen probeert te zijn. Dit is precies de stijl die de maker heeft gekozen om zijn verhaal te vertellen en zijn game te maken.

Ik denk dat een van de betere punten van Geketende echo’s is in zijn wereldontwerp. Het speelt zich af op een continent dat tot voor kort de drie landen daarbinnen in een staat van voortdurende oorlog heeft gezien. Dat eindigde toen een enorme explosie van magische energie enorme schade aanrichtte en tienduizenden doodde. Aangezien geen van de drie landen precies weet wat of wie het heeft veroorzaakt, sluiten ze uiteindelijk vrede om te voorkomen dat ze het volgende slachtoffer van een dergelijke aanval worden. Het probleem is dat bijna iedereen zich realiseert dat deze vrede tijdelijk is, omdat te veel mensen nog steeds snakken naar een gevecht. Het is gewoon een grote kruitvat die wacht om af te gaan, met iedereen die eromheen staat te glimlachen alsof ze de loop niet kunnen zien.

We maken één voor één kennis met onze hoofdpersonages, maar het duurt niet lang voordat de omstandigheden ze allemaal door elkaar halen. In het middelpunt van de groep staat Glenn, degene van wie we weten dat hij die explosie veroorzaakte die zoveel verwoesting veroorzaakte. Hij verdrinkt in schuldgevoelens over wat hij heeft gedaan en is geobsedeerd geraakt door te proberen de dingen recht te zetten op de enige manier die hij denkt dat hij kan. De andere partij heeft zijn eigen motivaties en doelen, en het is echt boeiend om te zien hoe de dingen zich ontvouwen met de plot en de personages.

De gameplay is ook boeiend Geketende echo’s. Het is over het algemeen orthodox, met het soort verkenning dat je zou verwachten van een JRPG-achtige game en een turn-based vechtsysteem. Dat gezegd hebbende, de verkenning is een traktatie dankzij een aantal leuke geheimen om te vinden en hoe mooi de locaties zijn, en het vechtsysteem is allesbehalve gewoon. De belangrijkste gimmick is het Overdrive-systeem. Al je acties zullen je op de een of andere manier verplaatsen op een meter met een geel, groen en rood segment. Groen zijn is goed, omdat het je zal verbeteren. Rood zijn is slecht, omdat het je debuffeert. Geel zijn is saai. Het doet niets. Het meeste van wat je doet, zal je naar het groen en vervolgens naar het rood brengen. Maar je kunt dingen afkoelen door bepaalde acties uit te voeren. Door met dingen te jongleren om in het groen te blijven, blijf je scherp en wordt elke strijd interessant.

Later krijg je mech-pakken, want het kan altijd nog geweldiger. Dit verandert ook de manier waarop gevechten werken, vooral met hoe je de Overdrive-meter beheert. Deze game doet ook dat ding waarbij je hitpoints en magische punten aan het einde van elk gevecht worden hersteld, wat je aanmoedigt om alles uit de kast te halen en echt gebruik te maken van je vaardigheden. Ik ga niet zeggen dat elk gevecht geweldig is, maar het houdt goed stand in vergelijking met andere games in het genre en heeft een aantal goede ideeën die redelijk goed werken. Natuurlijk is er nog iets dat het vechtsysteem helpt.

Er is geen echte reden om te grinden in dit spel, zie je. Het levelsysteem is uniek, waarbij je op vaste plotpunten power-up krijgt. Je krijgt punten die je kunt gebruiken om vaardigheden te ontgrendelen, en die vaardigheden geven je ook stat-boosts. Je kunt ook je wapens en vaardigheden upgraden, zodat het je nooit ontbreekt aan manieren om je groep aan te passen en te versterken. Alles is zeer goed doordacht en zorgvuldig ontworpen om te werken met de verschillende ontmoetingen. Als je tegen een muur aanloopt, is het antwoord niet slijpen. Het is om uw aanpak te heroverwegen, een strategie die constant dividend zal opleveren. Het is op geen enkele manier een moeilijke RPG, maar het is er ook niet een waarbij je veel succes zult hebben door je hoofd tegen de muur te bonzen.

Geketende echo’s heeft me echt verrast met zijn kwaliteit. Ik heb het gevoel dat ik een goed idee heb van wat ik kan verwachten van deze indie-games in JRPG-stijl die teruggaan naar de jaren negentig, zowel hun dieptepunten als hoogtepunten. Geketende echo’s overtrof die verwachtingen en is een van de allerbeste RPG’s die ik in 2022 heb gespeeld. Als je het genre überhaupt leuk vindt, probeer het dan eens. Tussen zijn fascinerende wereld, leuke personages, unieke en vermakelijke mechanica en uitstekende presentatie, is deze van boven naar beneden een winnaar.

SwitchArcade-score: 5/5

Nieuwe uitgaven

HELDENIS ($ 19,99)

De kasteelverdedigingsgame van Apple Arcade vindt zijn weg naar de Switch in deze poort. Je gebruikt kaarten in dit spel en voegt die trendy deck-building-monteur toe die momenteel zo populair is. Speel alleen of ga online voor multiplayer-actie voor maximaal vier spelers. Zoals altijd in dit soort gevallen moet ik een vaag gebaar maken in de richting van Apple Arcade, waar je vier maanden aan service kunt krijgen voor de prijs van deze Switch-versie. Maar als u een versie wilt die waarschijnlijk zal blijven en geen maandelijkse betalingen vereist, hier is het.

Guntech 2 ($ 14,99)

Dit is een twin-stick shooter met AsteroïdenStuwkrachtmechanismen in stijl voor uw schip. Maak je geen zorgen over dat nummer twee in de titel. Dit is een soort van Naverbrander II situatie waarin het originele spel zodanig is bijgewerkt dat het een nummer in de titel heeft verdiend. Er kunnen maximaal vier spelers meedoen via lokale multiplayer voor coöp op de bank, maar ik heb nog geen kans gehad om dat stukje ervan te testen. Van wat ik tot nu toe heb gespeeld, is het best leuk. Ik zal binnenkort een recensie van deze hebben.

CRYSTORLD ($ 1,50)

Een paar weken geleden belde een zeer goedkope platformgame CRYGHT werd uitgebracht in de eShop. Hier is er nog een van dezelfde ontwikkelaar, en het is min of meer een vergelijkbare opzet. Verkrijg de kristallen in meer dan honderdtwintig levels, alleen of met vrienden in splitscreen multiplayer voor maximaal vier spelers. Ja, je kunt met elkaar rotzooien. Ja, je moet met elkaar rotzooien. Nee, de uitgever is niet verantwoordelijk voor verbroken vriendschappen. Het is een buck-fifty.

12 Werken van Hercules VI: Race voor Olympus ($ 7,99)

Denk je dat ze er twaalf zullen uitbrengen? Dat zou netjes zijn, denk ik. Hoe dan ook, het is de zesde wedstrijd. Het is min of meer hetzelfde als alle andere, alleen met een nieuw verhaal en vijftig nieuwe levels om te spelen. Er zijn ook enkele extra uitdagingen en bonusniveaus om in te duiken als je daar zin in hebt.

Pixel Boy – Verdwaald in het kasteel ($ 11,99)

Deze puzzelgame voelt als een mix tussen Sokoban en Chips uitdaging, en dat is geen slechte mix voor fans van het genre. In elk van de zesennegentig niveaus van het spel moet je een rode kist naar een bepaald doel duwen voordat je naar het uitgangsportaal gaat. Je verdient kronen door fasen te voltooien, en je kunt die kronen gebruiken om fasen over te slaan als je helemaal vastloopt. Het lijkt niet veel, maar als je van de spellen houdt die ik eerder noemde, zul je hier waarschijnlijk genoeg tijd hebben. Vooral als je het met een grote korting pakt, wat je nu kunt doen.

Dierengolf – Gevechtsrace ($ 7,99)

Een actievollere kijk op golf dan we gewoonlijk zien, met ondersteuning voor maximaal vier spelers via lokale multiplayer. Kies je favoriete dier en ga naar gekke banen om een ​​heel ongebruikelijk soort golfspel te spelen. Er zijn veel golfspellen op de Switch, en dit is er nog een.

verkoop

(Noord-Amerikaanse eShop, Amerikaanse prijzen)

Een korte lijst met nieuwe verkopen vandaag. Ik voel me bij geen van hen bijzonder sterk, tenzij je op de een of andere manier mijn aanbevelingen hebt genegeerd om op te pikken Mail Mol eerder, maar voelen zich vandaag ontvankelijker. In de outbox, de laatste verkopen van Ubisoft en Jupiter Picross lijn zijn aan het afronden. De eerste heeft binnenkort weer een uitverkoop; de laatste is misschien een tijdje niet meer terug.

Selecteer Nieuwe games in de uitverkoop

Melkwegprins: The Vampire Star ($ 8,99 van $ 14,99 tot 1/7)
Regenbogen Toiletten & Eenhoorns ($ 2,09 van $ 6,99 tot 1/7)
Landflix Odyssee ($ 2,09 van $ 6,99 tot 1/7)
Hyper schietsport ($ 22,49 van $ 24,99 tot 1/10)
Warhammer 40k Mechanicus ($ 9,99 van $ 39,99 tot 23/1)
Project Hoogbouw LR ($ 7,99 van $ 39,99 tot 23/1)
binaire bestanden ($ 2,59 van $ 12,99 tot 1/23)
Gloeidraad ($ 5,09 van $ 16,99 tot 23/1)
Commando’s 3 HD Remaster ($ 26,99 van $ 29,99 tot 23/1)
Mail Mole + Xpress-leveringen ($ 7,49 van $ 14,99 tot 23/1)

Verkoop eindigt morgen, woensdag 4 januari

Aquariaan ($ 4,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Art Sqool Deluxe ($ 1,99 van $ 13,99 tot 1/4)
Assassin’s Creed Ezio-collectie ($ 19,99 van $ 39,99 tot 1/4)
Assassin’s Creed Rebel-collectie ($ 14,79 van $ 39,99 tot 1/4)
Ballonvlucht ($ 1,99 van $ 5,99 tot 1/4)
Zie de Kickmen ($ 1,99 van $ 3,99 tot 1/4)
Gebroken universum: torenverdediging ($ 1,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Kapitein Velvet Meteoor ($ 12,49 van $ 24,99 tot 1/4)
Detective Di: Silk Rose Murders ($ 2,85 van $ 12,99 tot 1/4)
Familievete ($ 9,89 van $ 29,99 tot 1/4)
Boerderijmanager 2022 ($ 4,79 van $ 15,99 tot 1/4)
Floogen ($ 1,99 van $ 3,99 tot 1/4)
Gem Wizards-tactieken ($ 1,99 van $ 12,99 tot 1/4)
Goddelijke hamburger ($ 9,99 van $ 19,99 tot 1/4)
Kauwgom+ ($ 1,99 van $ 7,99 tot 1/4)

Gunslingers en zombies ($ 2,69 van $ 8,99 tot 1/4)
Hoge middag revolver ($ 1,99 van $ 2,99 tot 1/4)
Onsterfelijken Fenyx Rising ($ 14,99 van $ 59,99 tot 1/4)
Inukari Deluxe-editie ($ 1,99 van $ 7,99 tot 1/4)
Gevaar! ($ 7,99 van $ 19,99 tot 1/4)
Just Dance 2023 Ultimate ($ 50,99 van $ 84,99 tot 1/4)
Kemono Vrienden Picross ($ 7,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Lair of the Clockwork God ($ 3,99 van $ 19,99 tot 1/4)
Legendarische visserij ($ 4,49 van $ 29,99 tot 1/4)
Verloren droom: herinneringen ($ 2,49 van $ 4,99 tot 1/4)
Ontsnappingsruimte voor gekke experimenten ($ 4,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Magma ($ 1,99 van $ 2,49 tot 1/4)
Mario + Rabbids Vonken van hoop ($ 44,99 van $ 59,99 tot 1/4)
Geestscanners ($ 8,49 van $ 16,99 tot 1/4)
Maanlicht ($ 1,99 van $ 3,99 tot 1/4)

Mijnheer Prepper ($ 4,64 van $ 15,49 tot 1/4)
Nirvana Deluxe-editie ($ 1,99 van $ 7,49 tot 1/4)
Nova-111 ($ 4,49 van $ 9,99 tot 1/4)
OMG politieauto achtervolging tv-sim ($ 1,99 van $ 4,99 tot 1/4)
Picross Heer van de Nazarick ($ 7,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Picross S Genesis & MS ($ 7,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Picross S7 ($ 7,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Roze ontdekkingsreiziger ($ 2,49 van $ 4,99 tot 1/4)
Rabbids: Partij der Legenden ($ 19,99 van $ 39,99 tot 1/4)
reky ($ 1,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Rogue Star-redding ($ 9,89 van $ 14,99 tot 1/4)
Rollende auto ($ 1,99 van $ 7,99 tot 1/4)
Scott pilgrim tegen de wereld ($ 4,94 van $ 14,99 tot 1/4)
Space Raiders in de ruimte ($ 1,99 van $ 12,99 tot 1/4)
Starlink-strijd om Atlas ($ 11,99 van $ 59,99 tot 1/4)

Super funky bowlen ($ 2,00 van $ 2,99 tot 1/4)
Tangle-toren ($ 4,99 van $ 19,99 tot 1/4)
De Solitaire-samenzwering ($ 2,39 van $ 11,99 tot 1/4)
De vampieren ($ 1,99 van $ 4,99 tot 1/4)
Thomas was alleen ($ 1,99 van $ 9,99 tot 1/4)
Triviale achtervolging Live 2 ($ 9,99 van $ 19,99 tot 1/4)
Rad van Fortuin ($ 7,99 van $ 19,99 tot 1/4)
kronkelen ($ 1,99 van $ 9,99 tot 1/4)

Dat was alles voor vandaag, vrienden. We zijn morgen terug met meer nieuwe releases, meer verkopen, mogelijk meer nieuws en misschien een recensie. Kan zijn. We zullen zien. Ik kan maar beter nu afmelden voordat mijn energiedrankje op is. Ik hoop dat jullie allemaal een geweldige dinsdag hebben, en zoals altijd, bedankt voor het lezen!

70s rock music
music 80s
music 80s rock